Lucie Dědková – Jak byznysově využít rozdávání tipů zdarma

Lucie Dědková, podnikatelská mentorka, odhaluje strategii rozdávání tipů zdarma. Ukazuje způsob, jak je rozdávat, ale něco z toho mít - kontakty a potenciálně i klienty. O tom, jakým způsobem rozdávat tip zdarma a dále s nimi pracovat si poslechněte v této epizodě. A ať vám podnikání frčí 💸😉🚀😁💛

Poslechněte si podcast

Byznysové jednohubky Lucie Dědková podnikatelská mentorka

Raději čtete? Zde je přepis rozhovoru

Rozdávejte tipy zdarma, abyste se dostali do kontaktu se svými potenciálními klienty.

Já jsem Lucie Dědková, jsem podnikatelská mentorka a vítám vás v Byznysových jednohubkách.

A co je tématem?

Když chcete něco prodávat nebo máte kampaň, tak úplně nejlepší k tomu, abyste měli prodeje, abyste měli relevantní zpětnou vazbu, abyste se zviditelnili a opravdu se propojili s vaším publikem a abyste posílili spojení vy - vaše expertiza, je mluvit přímo s těmi lidmi a dostat se přímo k nim. Osvědčená věc, která mi vždy funguje, je nabídnout tip zdarma relevantní cílové skupině.

Jaké tipy zdarma rozdává Lucie

Většinou dávám tipy k marketingu, ke kampaním, k magnetu nebo tipy k prodeji a vždy se ty tipy týkají něčeho, co já momentálně řeším a v čem je moje kampaň.

V rámci kampaně na kurz Dodej stabilitu svému podnikání (kurz, ve kterém řeším stabilizaci, SEO, analytiky a dlouhodobé funkční funnely)  jsem oslovila prostřednictvím své skupiny Společně nahoru moje sledující, kterým jsem nabídla po nějaký omezený čas rozdávání tipů zdarma.

Nejjednodušší technika je, že napíšete ve své facebookové skupině nebo profilu příspěvek "tipy zdarma", ve kterém popíšete, o co si lidé mohou psát.

Lidé svůj zájem napíší do komentáře, vy je označíte u příspěvku a poté jim pošlete soukromou zprávu, kde všem můžete nakopírovat stejný text, např. "Krásný den, píši ohledně tipů, co přesně řešíte?", a rozdávám tipy na míru.

Jaká je časová náročnost?

Rozdávání tipů zdarma je časově náročné, ale já se dostanu přímo do kontaktu s těmi lidmi. Vidím, co řeší, jakým způsobem to řeší a vidím, jak se ptají, jaký je ten jejich jazyk.

Zjišťuji tím spoustu materiálů

  • ke své kampani,
  • k prodejním mailům,
  • ke svému copy,
  • k argumentům,

protože přesně vidím, co ti lidé řeší a co potřebují slyšet.

Přes rozdávání tipů zdarma k prodeji

Tím, že se s nimi bavím, vidím, jestli pro ně kurz nebo to, na co mám kampaň, je nebo není. Pokud to pro ně je, argumentuji tou částí, kterou oni řeší, že tam spolu vyřešíme přímo tu jejich bolístku a krom toho další věci.

Já to dělám tak, že to namlouvám v hlasových zprávách. Pokud budete lidem odpovídat také v hlasových zprávách, je to určitě rychlejší než psaní, ale je potřeba se nezaškobrtnout v prodejní části.

Vy dáváte tip, radíte, jak s tím naložit a potom je potřeba říct "…a přesně tohle děláme v kurzu XY", to je ta část, ve které se nesmíte zaseknout a musíte umět hezky říct prodejní argument. Je to i super na to, abyste si procvičili prodej.

Pokud pro toho člověka není úplně vhodný program nebo produkt, na který právě děláte kampaň, je to silně individualizované. Vždycky můžete nabídnout individuální konzultaci nebo nějakou jinou spolupráci s vámi. Je to na vás.

Rozdáváním tipů zdarma posílíte svoji expertizu

I když ten člověk nenakoupí, věnujete mu svůj čas, on už si vás pamatuje.

Hodně se k lidem přiblížíte a navíc přesně víte, co ti lidé řeší. Kromě toho hodně posílíte svoji expertizu, nejen do šířky, že to vidí i ostatní, ale právě s těmi lidmi. Když se potom s někým zakecáte víc a trošku více to proberete, můžete ho poprosit o referenci nebo potvrzení vašich schopností na LinkedInu.

Jedno varování!

Je to docela časově náročné, porovnejte si poměr čas a výkon. Za mě jsem schopná tímto způsobem prodat docela hodně a jsem schopná se i s lidmi domluvit na nějakém callu.

A když už mám někoho na callu, tak se bavíme a většina lidí si koupí. Já jim dělám jenom zrcadlo, ptám se jich vhodnými otázkami a oni si sami uvědomí, jestli chtějí nebo nechtějí, ale většinou v téhle fázi nakoupí.

Je to sice časově náročné, ale vy na tom vždycky vyděláte.

Máte

  • informace o těch lidech,
  • lepší argumentaci,
  • povědomí o tom, co přesně potřebují,
  • zdroje pro příští kampaň,
  • zdroje pro svoji další tvorbu.

Víte, který webinář bude potřeba udělat, protože to lidi zajímá, nebo co více prodávat, protože to je to, co lidé řeší pořád dokola a já už to mám vytvořené.

Jakou cestou s lidmi komunikovat tipy zdarma

Dosud jsem mluvila o možnosti přes Messenger. Další sofistikovanější možností, když to není ve vaší komunitě, ale využíváte komunity někoho jiného, je použití formuláře Google Forms.

Odpovídáte na otázky jen těm, kteří vyplní formulář Google Forms. V příspěvku napíši, že budu odpovídat na základě Google forms dotazníků, ale nedávám odkaz na dotazník přímo do příspěvku.

Na Facebooku chci mít co nejvíce komentářů, protože facebookový algoritmus funguje na základě engagementu. Já chci, aby mi lidé psali do komentářů, aby mi psali "chci", "to mě zajímá", "pošli mi více informací"… a já je na základě toho označím a posílám jim soukromou zprávu s odkazem na Google Forms.

Ve formuláři od nich chci jméno, příjmení, e-mail, souhlas se zasíláním obchodních sdělení a souhlas s obchodními podmínkami. U těch dvou souhlasů jim píši, že je potřebuji, abych jim mohla poslat tip zdarma. Tip zdarma posílám mailem, buď napíši text a nebo natočím krátké video přes Loom nebo přes StreamYard a pošlu jim odkaz, což preferuji.

 

👉Pokud se vy potřebujete dostat blíž ke svojí cílovce a trošku s nimi interagovat.

👉Pokud nechcete být jenom ten, kdo z výšky pozoruje to mraveniště, ale kdo je mezi těmi lidmi a řeší s nimi jejich skutečné problémy, tak toto je jedna věc, která funguje.

👉👉👉Rozdávejte tipy zdarma a dostaňte se do kontaktu s lidmi.

To je dnes vše. Ahoj! 💸😉🚀😁💛

Byznysové jednohubky Lucie Dědková podnikatelská mentorka

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/html/byznysovejednohubky.cz/public_html/www/wp-includes/functions.php on line 5279

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/html/byznysovejednohubky.cz/public_html/www/wp-includes/functions.php on line 5279

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/html/byznysovejednohubky.cz/public_html/www/wp-content/plugins/complianz-gdpr/class-cookie-blocker.php on line 428